Pierwsze roznoszenie ulotek 🙂

OPOWIEŚĆ NUMER 1 „Wspólny znajomy z miasta rodzinnego”

1.Jak mieszkanie zostało znalezione?

Rozniosłem ulotki po interesujących nas lokalizacjach, agent nieruchomości, który zajmował się wynajęciem mieszkania znalazł ulotkę w skrzynce pocztowej i do mnie zadżwonił czy jestem zainteresowany mieszkaniem 60m2, 3 pokoje w topowej lokalizacji na wynajem w Olsztynie. Oglądając wcześniej dużo mieszkań, znałem ten układ mieszkania, wiedziałem, że ma duży salon 25m2, który można podzielić na dwa mniejsze pokoje.

✅2.Pierwsza wizyta w mieszkaniu? Na co zwróciłem uwagę?

Umówiłem się na oglądanie mieszkania z agentem, mieszkanie było w dobrym standardzie, kuchnia, okej, łazienka po niedawnym remoncie. Spełniało kryteria mieszkania do wzięcia w podnajem, przerabiając je z 3 na 4 pokoje.

✅ 3.Typ właściciela

Właściciel mieszkał ponad 250km od Olsztyna, więc spełniał jedno z najważniejszych warunków właścicieli na podnajem – sam nie może zajmować się mieszkanie, plus ma problem, kto się tym profesjonalnie zajmie na długie lata i zdejmie problem z jego barków.

✅ 4.Rozmowa z właścicielem.

Na początku była rozmowa z agentem nieruchomości, który po krótkiej rozmowie, rozumiał pomysł podnajmu. Samodzielnie przedstawił pomysł dla właściciela. Właścicielowi na tyle się to spodobało, że chciał osobiście z mną porozmawiać o szczegółach. Przedstawiając cały pomysł podnajmu i korzyści płynące tej usługi, właściciel zgodził się na podnajem na 5 lat. Z rozmowy przez telefon jeszcze wynikło, że jego rodzina znaj się z moimi rodzicami w moim mieście rodzinnym co było niewątpliwie dobrym punktem zaufania.

✅ 5.Wyzwania do pokonania

# Podpisanie pierwszej umowy podnajmu na 5 lat.

Umówiłem się na spotkanie z właścicielem i podpisanie umowy. Pierwszy raz właściciela widziałem na oczy, a właściciel umowę. Przed podpisaniem jeszcze chwile doprecyzowaliśmy szczegóły podnajmu, przeczytaliśmy umowę i omówiliśmy zapisy. Lekko ponegocjowaliśmy cenę, ustaliliśmy zakres i zgody na modernizacje i pierwsza umowa została podpisana, z jednomiesięcznym odroczonym płaceniem czynszu na czas przeprowadzenia udoskonaleń.

# Znalezienie ekipy budowlanej do przeprowadzenia remontu

Znaleźliśmy kilka firm budowlanych z ogłoszeń z olx, kilka przyjechało wycenić remont i wybraliśmy jedną, która wydawała się najbardziej kompetentna.

# Znalezienie osoby do składania mebli

Obdzwoniliśmy kilka osób z olx i wybraliśmy 2 osoby, które zrobiły na nas dobre wrażenie i miały doświadczenie w składaniu mebli z Ikei

✅ 6.Koszty remontu

Usunięcie starych mebli z mieszkania. Postawienie ścianki działowej dzieląc 25m2 salon na 2 oddzielne pokoje. Wyposażenie 4 pokoi w nowe meble. Całość udoskonaleń wyniosła około 16 000 zł

✅ 7.Czas realizacji

Około 40 dni

✅ 8.Problemy po drodze

# Firma budowlana przeciągała czas remontu, raz była w pracy, raz nie. Raz były 2 osoby w pracy, raz jedna. Na koniec zapłaciłem za wykonaną prace, jednak zostało jeszcze kilka drobnych rzeczy do poprawienia… jednak jak już otrzymali pieniądze za prace to niestety przestali odbierać telefon i pozostawione rzeczy musiała dokończyć inna firma budowlana. Nauka z tego była taka, że płacimy za prace jak zostanie całość wykonana, nigdy wcześniej.

✅ 9.Czas wynajęcia pokoi

# Z wynajęciem pokoi nie było problemu, remont skończyliśmy we wrześniu w dobrym momencie na wynajem, więc w 2 tygodnie po niewielkiej selekcji wynajęte zostały wszystkie pokoje.

✅ 10.Problemy po wynajęciu.

W trakcie trwania wynajmu było kilka usterek takich jak, wymiana światła w przedpokoju, naprawa piekarnika, wstawienie nowego dzwonka do drzwi, zapchany filtr pralki.

✅ 11.Zysk, czas zwrotu.

Mieszkanie zaczęło przynosić 1100 zł zysku już od pierwszego miesiąca. Zwrot kosztów 16 000 zł zwrócił się po ponad 14 miesiącach. Od czegoś trzeba było zacząć, najważniejszy pierwszy krok został wykonany. Pierwsza cegiełka, która przynosiła 1100 zł została wykonana.