OPOWIEŚĆ NUMER 6 „ZAPRASZAM PANIĄ NA KAWĘ U PANI W MIESZKANIU”

Zestaw kawowy

✅1.Jak mieszkanie zostało znalezione?
Mieszkanie podesłał nam nasz wirtualny pracownik przeczesujący internet – moniter.pl. Po zdjęciach w ogłoszeniu rozpoznaliśmy, że jest to nasz ulubiony układ 60m2,3 pokoje, kuchnia, łazienka. Jeden z pokoi około 25m2 możemy podzielić na 2 mniejsze.
Od razu zadzwoniliśmy, umówiliśmy się na oglądanie, które musiało poczekać około 7 dni, bo właścicielka była na wyjeździe. Zapewniliśmy sobie oglądanie jako pierwsi, od razu po przyjeździe. Używając argumentów korzyści, że chcemy wynająć na okres dłuższy niż 12 miesięcy, że mieszkanie nam się bardzo podoba i możemy podpisać umowę od razu.

✅2.Pierwsza wizyta w mieszkaniu? Na co zwróciłem uwagę?
Spotkaliśmy się z właścicielką przed blokiem, była to kobieta już po zakończeniu pracy zawodowej na emeryturze. Od początku sympatycznie nam się rozmawiało. Pierwsze oglądanie było jeszcze w obecności aktualnych lokatorów, którzy mieli się wyprowadzić za kilka dni. Układ mieszkania już znaliśmy, bo kilka mieszkań w tym układzie już przerobiliśmy. Oglądamy takie mieszkania tylko po to by poznać się z właścicielem, zobaczyć stan faktyczny i później wycenić koszt przystosowania do podnajmu. Jakie wyposażenie możemy zostawić i wykorzystać na przykład komody, łóżka, szafy. Jakie elementy są do usunięcie lub odświeżenia. Po zobaczeniu mieszkania, porozmawialiśmy jeszcze chwilę przed blokiem i powiedzieliśmy, że przedyskutujemy sprawę w domu i damy najpóźniej następnego dnia odpowiedź. My już wiedzieliśmy, że mieszkanie nam się podoba i spełnia warunki podnajmu, jednocześnie potrzebowaliśmy czasu na policzenie ile będzie nas kosztowało przystosowanie do podnajmu i jakich argumentów używać indywidualnie pod ten typ właściciela by skuteczenie przekonać do naszej usługi.

✅3.Typ właściciela
Właścicielka była osobą, która skończyła już swoją prace zawodową, była na emeryturze. Mieszkanie wynajmowała od kilku lat. Taki typ właściciela, spełnia jeden z najważniejszych warunków podnajmu, posiada mieszkanie, które traktuje jako dodatkwe źródło dochodu i nie specjalnie chce biegać przy całym procesie wynajmu.

✅4.Rozmowa z właścicielem
Umówiłem się z właścicielką w mieszkaniu, które zamierzałem podnająć, zapraszając ją u niej na kawę, mówiąc że zabiorę ze sobą wszystko co potrzebne by ją przygotować. (zdjęcie zestawu kawowego😊) Zrobiliśmy kawę przy okazji w kuchni porozmawialiśmy na tematy całkowicie nie związane z mieszkaniem. Żeby podnająć mieszkanie na długie lata, trzeba być ciekawym drugiego człowieka, jego historii, jego przeżyć z tym mieszkaniem, robiąc przestrzeń w rozmowie na naturalne i szczere poznanie siebie nawzajem, efektem ubocznym tworzy się wieź i zaufanie między ludźmi. Rozmowa przeniosła się do salonu, usiedliśmy przy stole i rozmawialiśmy tak ze sobą ponad 3 godziny. Właścicielka zdążyła mi opowiedzieć pół swojego życia, zawodowego, miłosnego, sąsiedzkiego, którego chętnie wysłuchałem, nie brakowało w tym śmiechu, smutku a nawet wzruszenia. Nie można w takiej rozmowie pozwolić sobie na brak szczerości i udawane zainteresowanie druga osoba to wyczuje i nie otworzy się przed nami. Dzięki tej rozmowie poznaliśmy się nawzajem, podejrzewam, że nigdy w życiu nie poznała, ani nie otworzyła się tak dla osoby, która wynajmuję mieszkanie.
Podpisanie umowy i wytłumaczenie usługi podnajmu to już była formalność. Przy tak zbudowanym zaufaniu do siebie nawzajem. Ponegocjowaliśmy tylko cenę, wytłumaczyłem dokładnie umowę, jak zabezpiecza właściciela i moją osobę.
Właścicielka była zadowolona, że na kolejne 5 lat ma spokojny wynajem i spokojniejszą emeryturę.
✅5.Wyzwania do pokonania
Układ mieszkania był nam znany, więc zaprosiliśmy tylko ekipę budowlaną do podzielenia dużego salonu na 2 mniejsze pokoje, plus kilka jeszcze drobnych zmian.
Zamówiliśmy meble, złożyliśmy je z pomocą naszego fachowca od skręcania i pokoje były gotowe do dekorowania i zdjęć.
✅6.Koszty remontu
Całkowity koszt postawienie ścianki działowej dzielącej 25m2 salon na 2 mniejsze pokoje, kupno i złożenie nowych mebli do pokoi, odmalowanie pozostałych pokoi i naprawa sporej ilości drobnych usterek wyniosło około 14 000 zł

✅7.Czas realizacji
3 tygodnie

✅8.Problemy po drodze
Co chwila wychodziły drobne awarie, które pochłaniały czas i dodatkowe koszty.
Cieknący wc, nie działające światło w łazience, wymiana silikonów przy wannie, naprawa rolet w oknach, wymiana uszczelek w oknach i ustawienie skrzydeł, naprawa drzwi przesuwnych w szafie w przedpokoju, wstawienie nowych zamków w drzwiach w pokojach, które miały tylko klamki.

Na czas remont odłączyliśmy lodówkę, gdy ją uruchomiliśmy okazało się, że zamrażalnik w niej nie zamraża. Musieliśmy szukać nowej lodówki do kupienia.

✅9.Czas wynajęcia pokoi
Pokoje wynająłem w 2 tygodnie.

✅10.Problemy po wynajęciu
Na tyle szczegółowo przebadaliśmy mieszkanie w trakcie remontu, że do tej pory nie było żadnej usterki w tym mieszkaniu.

✅11.Zysk czas zwrotu
Wynajęte 4 pokoje w cenach sezonowych zostawiają w mojej kieszeni 1450 zł więc remont zwrócił się w około 10 miesięcy i dalej przynosi dobry zysk.

ZDOBYTE DOŚWIADCZENIE, CZYLI CO SPRAWIŁO, ŻE POZYSKALIŚMY KOLEJNE MIESZKANIE:

1.Warto budować sympatyczną atmosferę podczas rozmowy z właścicielem, przy kawie lub innych drobiazgu, żeby można się było poczuć jak z kimś kogo już znamy albo sympatyzujemy.

2.Warto jest stworzyć przestrzeń w rozmowie na poznanie właściciela. Za mieszkaniem, które posiada najczęściej jest długa historia albo wynajmu, albo życia w nim przez jakiś czas lub nawet dzieciństwa, jest co wspominać i warto wsłuchać się w opowieści poznając przy okazji sąsiedztwo, właściciela, dawne czasy. Efektem ubocznym gdy prawdziwie poznajemy się nawzajem zbudowane zaufanie powoduję, swobodne podpisanie umowy i zadowolenie dwóch stron.

3.Warto dokładnie przed podpisaniem umowy dokładnie przejrzeć mieszkanie w celu znalezienie drobnych uszkodzeń lub awarii, które w czasie remontu mogą spowodować dodatkowe koszty i czas remontu.

4.Szybkość przygotowania kolejnych mieszkań jest już łatwiejsza, ponieważ krok po kroku budujemy zespół, który wykonuje swoje zadania synchronicznie.
Ekipa budowana stawia ściankę działową.
Firma transportowa przywozi i wnosi meble z IKEA
Fachowiec składa meble
Osoba od drobnych napraw załatwia sprawy drobnicy.
Nam pozostaje jedynie nadzorować cały proces, ustawić dekoracje, zrobić zdjęcia i wstawić ogłoszenie do internetu i zacząć proces wynajmu.

Z życzeniami efektywnych kaw z właścicielami